Muziejaus darbo laikas:
Antradienį – penktadienį nuo 9.00 iki 17.00 val.
Šeštadienį – nuo 9.00 iki 16.00 val.
Poilsio dienos – sekmadienis ir pirmadienis bei valstybinės šventės.
Paskutinį mėnesio penktadienį – sanitarinė diena.
Apie muziejų
Muziejaus darbo laikas
Antradienį – penktadienį nuo 9.00 iki 17.00 val.
Šeštadienį – nuo 9.00 iki 16.00 val.
Poilsio dienos – sekmadienis ir pirmadienis bei valstybinės šventės.
Paskutinį mėnesio penktadienį – sanitarinė diena.
Registracija ekskursijoms
Ekskursijai reikia registruotis telefonu +370 5 269 3741.
Lauko ekspozicija
Balandžio – lapkričio mėnesį veikia muziejaus lauko ekspozicija.
Lauko ekspozicijos darbo laikas:
antradienį – penktadienį 10-16 val.
šeštadienį 10-15 val.
Kontaktiniai duomenys
Adresas: Geležinkelio g. 16, LT-01047 Vilnius
Telefonai: +370 5 269 3741, +370 5 269 2919
El. paštas: muziejus@litrail.lt
Muziejaus darbo laikas:
Antradienį – penktadienį nuo 9.00 iki 17.00 val.
Šeštadienį – nuo 9.00 iki 16.00 val.
Poilsio dienos – sekmadienis ir pirmadienis bei valstybinės šventės.
Paskutinį mėnesio penktadienį – sanitarinė diena.
Ekskursijai reikia registruotis telefonu +370 5 269 3741.
Balandžio – lapkričio mėnesį veikia muziejaus lauko ekspozicija.
Lauko ekspozicijos darbo laikas: antradienį – penktadienį 10-16 val. šeštadienį 10-15 val.
Geležinkelio g. 16, LT-01047 Vilnius
+370 5 269 3741, +370 5 269 2919
muziejus@litrail.lt
Sieninis Bell system telefono aparatas
Iš (Virbalio) Kybartų geležinkelio stoties vandens siurblinės, pagamintas 1886 m. JAV „Western Electric“ kompanijoje.
Geležinkelio plombos
Plomba – švino antspaudas, apsauginis ženklas, kabinamas ant vagonų. Sankt Peterburgo-Varšuvos geležinkelio linijos plombos 1898-1899 m. (Vilniaus, Kauno, Virbalio, Lentvario, Pabradės, Dūkšto, Švenčionėlių, Ignalinos, Kalkūnų, Daugpilio, Valkininkų, Alytaus, Varėnos, Artilerijos, Varšuvos stočių).
Titanas
Didelis virdulys vandeniui virinti keleiviniame vagone. Geležinkelyje šiuos virdulius imta naudoti nuo 20 a. 5-ojo dešimtmečio.
Morzės telegrafo aparatas
Nutiesus Lietuvoje geležinkelį, įrengtas vielinis telegrafas, jungęs geležinkelio stotis.
Motodrezina TD-5 (1963 m.)
Nuo bėgių nukeliama atvira drezina su nedidelės galios vidaus degimo varikliu (motociklo URAL), naudojama darbininkams, instrumentams ir medžiagoms pervežti į kelio darbų atlikimo vietą.
Mažasis vaikų geležinkelis (MVG)
Vilniuje, Vingio parke, 1946-1979 m. veikė Mažasis vaikų geležinkelis. Tai buvo 750 mm vėžės pločio 3,6 km ilgio siaurasis geležinkelis su trimis „Sporto“, „Komjaunimo“ ir „Pionierių“ stotelėmis. Visas geležinkelio aptarnavimas buvo patikėtas 12–15 metų vaikams.
Laiko juosta
1920 m. nutiestas siaurojo geležinkelio ruožas Pasvalys-Biržai.
1921 m. vasario 1 d. Lietuvos ir Latvijos geležinkeliai sudarė sutartį su Tarptautinių miegamųjų vagonų bendrove dėl šios bendrovės vagonų kursavimo Virbalis-Kaunas-Ryga ruožu.
vasario 15 d. pradėjo veikti tiesioginis susiekimas tarp Virbalio ir Rygos.
1923 m. Lietuvai susigrąžinus Klaipėdos kraštą, Klaipėdos uostas tapo Lietuvos geležinkelių sistemos dalimi, buvo sukurta pagrindinė tranzito arterija.
1924 m. nutiestas Šeštokų-Alytaus plačiųjų geležinkelių ruožas (58 km).
1925 m. liepos 15 d. pradėjo veikti tiesioginis keleivių susisiekimas tarp Lietuvos, Vokietijos, Latvijos ir Rusijos.
1926 m. pavasarį buvo nutiestas Kužių-Telšių geležinkelio ruožas.
Pervažininko (pervažos sargo) namelio eksponatai
Žibintas (20 a. pirma pusė), rankinis, bendro naudojimo. Telefonas ТАУ-МБ (1965 m.), vietinės baterijos (VB), stovėdavo stoties budėtojo, iešmininko, pervažos sargo postuose ryšiui palaikyti. Virdulys (20 a. vidurys), naudotas vandeniui virinti ant atviros ugnies ir puodelis, alavinis (20 a. vidurys).
Rankinis iešmo pervedimo mechanizmas
Rankinis iešmo pervedimo mechanizmas reikalingas smailėms perjungti iš vienos padėties į kitą.
Butelis su dokumentais (aukotojų sąrašais, kvitais, susirinkimų protokolais ir kt.)
Butelis 1930 m. buvo įmūrytas Radviliškio geležinkelio stoties sienoje. Tais metais Lietuva šventė Vytauto Didžiojo 500-ąsias mirties metines. Radviliškio geležinkelininkai rinko pinigus Vytauto Didžiojo medalionui pagaminti, kuris buvo įmūrytas 1930 m. lapkričio 30 d. Radviliškio geležinkelio stoties keleivių rūmų sienoje. Rastas remontuojant stotį 1997 m.
Garvežys TE-52 (DRB 52) Nr. 313
Pagamintas Austrijoje 1942 m. Buvo naudojamas Antrojo pasaulinio karo metu Vokietijoje ir jos okupuotose teritorijose traukti iki 1200 t sveriančius krovininius sąstatus 30-60 km/h greičiu, buvo žymimas DRB 52.
Hidraulinė (vandens) kolonėlė
Pagaminta Kauno centrinėse dirbtuvėse 1938 m. Skirta pripildyti garvežio tenderį vandeniu.
Kelio drožtuvas-sniego valytuvas SS-1 Nr.75
Kelio drožtuvas-sniego valytuvas – geležinkelio kelio mašina buvo naudojama žiemą sniegui nuo geležinkelio bėgių stotyse ir tarpstočiuose valyti. Vasarą – valyti senus griovius ir kasti naujus, apipjaustyti ir lyginti (planiruoti) kelkraščius.
Klimovo sistemos MK-6 muštuvas
Bėgių protarpių taisymo ir tvarkymo instrumentas. Pagamintas 20 a. viduryje.
Svertinės sandėlio svarstyklės
Iš Valkininkų geležinkelio stoties. Pagamintos Rusijoje 20 a. pradžioje.